Social Recruitment om jouw doelgroep te bereiken!

Social Recruitment

Door middel van Social Recruitment jouw doelgroep bereiken!

 

Jaren geleden plaatste je een nieuwe functie met een functieomschrijving op een vacaturewebsite en bij de meeste vacatures had je binnen enkele dagen de inbox vol met sollicitanten. Door betere economische tijden en een krappere arbeidsmarkt is het steeds belangrijker om je als bedrijf te onderscheiden. Maar hoe doe je dat? Eén van de manieren is door Social recruitment in te zetten! Door Social recruitment toe te passen versterk je de employer branding van jouw bedrijf met als resultaat dat de juiste doelgroep wordt bereikt! Naast het hoofddoel om de juiste kandidaten voor openstaande vacatures te vinden, krijg je een verhoogde naamsbekendheid bij de doelgroep. Het gaat mensen opvallen met als gevolg dat er gepraat wordt over het bedrijf in kwestie.

 

Hoe werkt Social Recruitment?

Social Recruitment kan ingezet worden op de Social kanalen, zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Waarbij je, je moet afvragen op welk kanaal de doelgroep zich bevindt. Tribus Financial Services kan jouw bedrijf helpen met Social Recruitment. In een gesprek zullen we de doelgroep specificeren. Aan de hand daarvan gaan we de juiste kanalen inzetten en vervolgens segmenteren op bijvoorbeeld locatie, leeftijd en interesses. Op deze manier is de doelgroep bepaald. Door een (beperkt) budget te koppelen aan de nieuwe advertenties en updates wordt het bereik flink vergroot. Resulterend in nieuwe mogelijke kandidaten die de advertenties voorbij hebben zien komen en/of updates op de tijdlijn van het bedrijf gaan lezen en volgen. Het budget per vacature ligt velen malen lager dan een vacature plaatsen op een willekeurige vacaturewebsite.

 

Doelgroep boeien & binden

Door de juiste doelgroep te hanteren, zorg je ervoor dat je de mensen bereikt die je wilt bereiken. Daarna is natuurlijk de kunst om de doelgroep ook te inspireren, te interesseren en te binden. Hierbij spelen video’s en afbeeldingen een belangrijke rol, visualisatie is essentieel binnen dit proces. Alleen tekst, gaat de jonge generatie niet meer interesseren en inspireren. Wij hebben partners die gespecialiseerd zijn in promotie video’s, visualisatie en beeld. Door deze instrumenten in te zetten in combinatie met humor, inspiratie of een ideaal kan je belangstelling wekken bij de doelgroep en deze aan je binden. De afgelopen periode hebben wij Social Recruitment ingezet voor diverse opdrachtgevers. Niet alleen het aantal sollicitanten nam flink toe, ook heeft het geleidt tot kwalitatief betere respondenten. Dit is het directe gevolg van het bereiken van de juiste doelgroep.

 

Hulp nodig met het vinden van de juiste kandidaat door Social Recruitment?

Is het aantal sollicitaties momenteel niet hoog genoeg? Vallen de sollicitanten buiten de doelgroep die je graag wil aanspreken? Of wil je een nieuw kanaal inzetten om de recruitment van jullie bedrijf een boost te geven? Meld je dan nu bij ons! In een kosteloos gesprek gaan we de mogelijkheden onder de loep nemen. Stuur een bericht naar: info@tribus-financialservices.nl en we helpen je snel!

Reactie schrijven

Commentaren: 0