Hoe automatiseer jij de financiële processen? Lees snel meer over mogelijke automatiseringen! En hoe gaat het na bijna een jaar bij Tribus Financial Services?

 

Inmiddels bestaat Tribus Financial Services bijna één jaar! Met circa 90 klanten, een fijn verblijf in de Mediacentrale, mooie samenwerkingen met onze partners en een boekhoudprogramma met diverse koppelingen kunnen we stellen dat we een uitstekend jaar achter de rug hebben.

 

Wat zijn de doelen voor komend jaar? Ons doel is om minimaal 30% groei te behalen bovenop ons huidige klantenbestand. Daarbij willen wij 2 à 3 nieuwe versterkingen op Recruitment/Employer branding en een financiële topper toevoegen aan ons team. Aankomende september start onze eerste stagiair Tygo! 😊 Ook hebben we nog andere interessante doelen, waar jullie ongetwijfeld in een volgende blog meer over gaan lezen. Tot slot onderstaand een weergave van onze omzetverdeling van onze dienstverlening van Q2 2019. In deze blog willen we ook een kijkje geven in de mogelijkheden tot het automatiseren van de financiële processen. Van simpele toepassingen tot en met uitgebreide cijferrapportages…

 

Koppeling met de bank: via het boekhoudprogramma van Exact Online, waar wij bij Tribus Financial Services mee werken, is er een eenvoudige koppeling met jouw bankrekeningen mogelijk. De koppeling laat transacties, betalings- en incassobestanden automatisch uitwisselen tussen je bank en je boekhoudprogramma. Dagelijks worden de afschriften automatisch geïmporteerd, klaargezet en verwerkt. 90% van de afschrijvingen wijst de boekhoudrobot van Exact automatisch toe aan de juiste grootboekrekening. Voor de overige transacties krijg je door Exact de meest geschikte grootboekrekening voorgesteld, waarbij je binnen 1 klik alsnog de transactie hebt gekoppeld op de juiste kostenplaats. 

 

Scan en Herken: is dé tool waarmee je invoerwerk automatiseert. Nadat de bonnen / facturen ingescand zijn via je smartphone of tablet, worden de boekingen automatisch voorgesteld in de administratie. Om het nog makkelijker te maken, kunnen onze klanten via het eigen klantportaal scans rechtstreeks uploaden. Het verwerken van facturen kost tijd en zoals ze zeggen tijd is geld. Met Scan en Herken wordt dit proces versneld en daarmee kostenbesparing behaald. “Facturen verwerken met Scan en Herken levert u een kostenbesparing op van 60% in vergelijking met handmatige verwerking van uw facturen”, volgens onze partner Klippa.

 

Online portaal salarisadministratie medewerkers: het lijkt een abc’tje, maar in de huidige tijd zijn er nog tal van bedrijven die de salarisstroken hardcopy aan zijn of haar werknemers verstrekken. Via bijna alle payroll systemen is het tegenwoordig mogelijk om medewerkers zelf in te laten inloggen via een app of de webbrowser. Ook wij hebben dit voor onze klanten op deze manier ingeregeld.

 

Inzicht in alle financiële bedrijfsdata: het is een verrijking als je niet meer handmatig spreadsheets in elkaar moet zetten. Via onze partner Speedbooks verwerk je gegevens dankzij de rapportage software in visuele dashboards, rapportages en alerts die je precies vertellen hoe elk onderdeel van jouw bedrijf presteert ten aanzien van managementoverzicht en -dashboards, kwartaalrapportage, jaarrekeningmodel en liquiditeitsplanning. Wij passen dit toe bij BV’s die een rapportagebehoefte hebben.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0