tribus logo

Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes

Bel ons > Mail ons >

Blog
23 december 2021

Fiscale aftrekposten 2021 en vooruitblik op 2022 

Jaarlijks benut een deel van de bedrijven fiscale voordelen niet of onvoldoende. Uiteindelijk betaalt iedere onderneming die winst heeft belasting, maar aftrekposten onbenut laten is zonde! Tribus Financial Services communiceert jaarlijks in december klanten over de fiscale aftrekposten van het betreffende jaar. Onderstaand de belangrijkste fiscale aftrekposten voor 2021 waar je als bedrijf mogelijkerwijs recht op hebt. Daarnaast geven we in deze blog een vooruitblik op de fiscale ontwikkelingen in 2022.

Tips: fiscale aftrekposten voor 2021

Het einde van het jaar is weer in aantocht! Hierbij nog een aantal nuttige tips voor het benutten van de fiscale aftrekposten in 2021:

De nieuwe fiscale ontwikkelingen in 2022

Ieder jaar verandert er wel iets in de fiscale wetgeving. Dit jaar ook, al zijn er minder wijzigingen dan in de afgelopen jaren. Wij zetten de belangrijkste fiscale veranderingen per 1 januari 2022 op een rij. 

Dit zijn de wijzigingen op het gebied van HR in 2022 

Tot slot hebben we ook de belangrijkste wijzigingen in de HR wet- en regelgeving voor 2022 op een rijtje gezet. Er komt een thuiswerkvergoeding, er komen nieuwe subsidies beschikbaar en ouders krijgen negen weken betaald ouderschapsverlof. Ook de Arbeidsinspectie komt weer terug, net als een boete op te veel overwerk. Met welke andere wijzigingen moeten HR-professionals nog meer rekening houden? Wij hebben de belangrijkste HR-wijzigingen voor 2022 op een rijtje gezet in het volgende artikel: Wijzigingen voor HR in 2022.

Contact met Tribus?

Last minute nog meer weten over de fiscale tips voor eind 2021? Neem gerust contact op via ons algemene nummer of mail ons op: info@tribus-financialservices.nl. Wij vertellen je graag hoe jij deze eindejaar tips in jouw voordeel kunt gebruiken. 

 

 

Accounting & HR pakketten

 

Boekhouding

Voor de eenmanszaak of vof

• Toegang tot je eigen Exact online portaal;

• Financiële administratie;

• BTW aangiftes;

• Jaarcijfers en de bespreking van de jaarcijfers;

• Aangifte inkomstenbelasting/ aangifte vennootschapsbelasting;

• Proactief advies op financieel en fiscaal gebied.

HR

Voor een BV

• Toegang tot je eigen online portaal (Nmbrs);

• HR advies op maat;

• Salarisadministratie;

• Contractbeheer met toegang tot alle personeelsdossiers;

• Hulp bij beoordeling-, verzuim- en ontslagvraagstukken;

• Optioneel: Recruitment;

• Proactief advies op HR gebied;

Accounting & HR

Voor een BV

• Toegang tot je eigen online portaal met realtime inzicht;

• Financiële administratie en BTW;

• Opstellen en bespreking van de jaarrekening;

• Aangifte IB/ vennootschapsbelasting;

• Hulp bij alle HR vraagstukken;

• Salarisadministratie en contractbeheer;

• Proactief advies op financieel, fiscaal en HR gebied;

• Opstellen rapportages en begrotingen;

Bel ons: +31 5 02 053 039 Mail ons: info@tribus-financialservices.nl